fredag 16. oktober 2015

BOKGLEDER

I går dumpet en pakke fra Bokklubben ned i postkassen min. Det gleder et lesehjerte! Mannen min er nok ikke like fornøyd. Saken er den at jeg til stadighet kjøper nye bøker, og sjelden klarer å kvitte meg med noen av de jeg allerede har. Så problemet er rett og slett mangel på plass.

Selvfølgelig stopper ikke det meg fra å legge til nye eksemplarer til samlingen min. Bøker gjør meg så glad!(Og enkelte ganger skikkelig frustrert.) Å gå og vente på en bok som er på vei, fyller meg med en helt spesiell forventning. Ja, jeg har rett og slett et kjærlighetsforhold til bøker. Så er det noe helt spesielt med det å eie en bok. Jeg låner ofte på biblioteket, men noen bøker må jeg bare ha i hylla mi. Det er også sånn for meg at bøker virker å gå utenfor alt som heter vanlige budsjetter. Uansett om jeg kan utsette å kjøpe andre ting jeg trenger fordi det ikke passer helt inn i budsjettet den måneden, så har det plutselig kommet til noe nytt lesestoff i samlingen min.
Pussige greier det der ...

Vel, disse to bøkene kom altså i går.

 

Etter anmeldelsene å dømme har jeg noe å glede meg til. Men først skal jeg lese ferdig Carl Frode Tillers Innsirkling 1, som er periodens bok i lesesirkelen jeg er så heldig å få være med i. Jeg har fått mersmak på Tiller. Godt det er en triologi, det betyr at jeg har to bøker igjen.

God helg! Håper du har en god bok å kose deg med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar